Tillsammans firar in våren

Välkommen till ängen i Holahög där vi enligt tradition välkomnar våren. Kören inleder med stämningsfull sång 20.00, därefter blir det vårtal av Andreas Malmgren, ny ägare av Ebba Bladhs butik. Kören tar vid igen och sen är det dags att tända bålet, ca 20.25. Under kvällen kan du grilla egen medhavd korv. Inför bålet får du gärna lämna ris och grenar att elda upp, vänligen respektera att inget annat får stjälpas av.

Om kören: Denna uppstår varje år, övas och dirigeras av Anna-Maria Hagemann och sjunger vid bålen i Vallösa, Svarte och Snårestad. Vi brukar få ihop ca 15 sångare, men vi har plats till fler. Nya röster är alltså välkomna. Kontakta byalaget om du är intresserad.

Varmt välkomna!